RAMOWY ROZKŁAD DNIA
w PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 1
w Brennej
Realizacja podstawy programowej w godzinach 7.30 –12-30
6.30 -7.30 grupy łączone
6.30 – 8.00
-
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czynności higieniczno- porządkowe oraz opiekuńcze.
-
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące dzieci, inicjowanie rozmów.
-
Praca z dziećmi, wzmacnianie i rozwijanie potencjału dzieci, ćwiczenia grafomotoryczne, rozwijające percepcję słuchową i wzrokową, koordynację wzrokowo – ruchową . Poranne zabawy ruchowe.
8.00– 8.30
-
Czynności porządkowo – higieniczne. Realizacja zadań z zakresu dbałości
o zdrowie, kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych.
-
Śniadanie.
8.30-9.00
-
Zabawy swobodne, praca indywidualna o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca z dzieckiem zdolnym, na tle zabaw swobodnych.
9.00 – 10.15
-
Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze w oparciu o podstawę i wybrany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności, przez działanie oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wielokierunkowy rozwój dziecka.
-
Organizowanie środowiska inspirującego do podejmowania zabaw dydaktycznych, badawczych. Wspieranie działań twórczych, kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca z kartami pracy, Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.
10.15-11.30
-
Pobyt na powietrzu. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, poznawanie środowiska społecznego i przyrodniczego.
-
Czynności samoobsługowe w szatni- nauka ubierania, rozbierania, zapinania guzików, zamków, Wdrażanie do dbałości o zdrowie, wygląd i bezpieczeństwo.
-
Zestawy zabaw ruchowych na boisku przedszkolnym lub w sali. Zabawy w małych zespołach
11.30– 12.00
-
Czynności higieniczno- sanitarne, przygotowanie do obiadu. Obiad. Realizacja zadań z zakresu kulturalnego jedzenia i posługiwania się sztućcami. Eksponowanie pracy dyżurnych.
12.00-14.10
-
Czynności higieniczno- sanitarne.
-
Odpoczynek, relaks, muzykoterapia, bajkoterapia. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, wyciszenie dzieci.
14.10-14.30
-
Czynności higieniczno- sanitarne. Przygotowanie do podwieczorku.
14.30-14.45
-
Podwieczorek- przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania różnorodnych pokarmów.
14.45 – 16.30
-
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca indywidualna o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca z dzieckiem zdolnym na tle zabaw swobodnych.
-
Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe i tematyczne. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
-
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
-
Porządkowanie kącików tematycznych, sali, szafek indywidualnych.
15.30 -16.30 grupy łączone